Skip to main content

Mistakes to avoid when communicating with your peers



No doubt that communication plays a major role on how we formulate our relations and bonds with our peers in the workplace. And to be able to well-establish your relations, you need to be aware of some mistakes that can hinder you from fitting well in your organization.


Following are some points to put in consideration in order to avoid being a completely buffoon.


Don’t be over funny!



Okay, we got that, you’re super fucking funny and you know all the quirky things. But keeping that trait of making fun of every single statement or situation -specially those ones that may be inappropriate jokes for some- makes people uncomfortable.

It’s also an indicator that you’re not a good team player. As many executives believe being able to sense the mood of others and effectively adjust your language, tone and content is one of the top skills required to advance.


Save your tears for the cinema!

We’re all human, we can experience those hard times that we got very stressed and nervous. We can express that in various manners, but when it comes to a workplace, and choosing a way of expressing those negative emotions, it’s not the best thing to do. Workplace crying is an indicator for poor ability to sort yourself out in the hard times!

It can let you look bad, and you will have a hard time if you’re a man!


Avoid being buffoon!

If you don’t know about something, please, avoid placing yourself in a situation that you may look like an ignorant buffoon!

It will decrease your ability to influence other situations even if you were right, you know for sure that credibility counts!


I swear, swearing is not something good!

This is quite simple one, don’t swear! because it won’t add any value if your arguments lack the facts, or the proper logical structure to be quite acceptable.

You’re not the only one who knows about flirting!

Assuming that no one will realize that you’re flirting is completely wrong, nearly most of executives say it will undercut your professional reputation. Flirting can simply be taken the wrong way, which can cause you troubles with both your colleagues and your future career.


Eye contact is important.

 


When talking with someone, it’s very important to keep eye contact. As it’s something matters. People don’t like to feel neglected, or being avoided. If you’re in a meeting, it may be a sign that you’re not paying enough attention or uninterested.


Keep it forward!

If you can’t make your statements clear and short enough to deliver what you need, it may be a big sign that you’re out of control. And that’s an indicator of inability or misunderstanding of your work nature.

Keep it organized, short, and summarized. That can save your professional appearance.


Adjust your tones.

Quite simple, if you’re a man, watch out your voice tone because biologically, you have more ability to cause headache to other people with your high tone voice! If you’re a lady, please watch out your laughing tone and duration, it won’t help your colleagues if you kept laughing for 15 minutes for specially if it’s not a special event or something.


Paying attention to your workplace rules and traits can help you avoiding a lot of problems in advance. Happy working hours!

Comments

Popular posts from this blog

ما وراء المنطق، بين المثالي والواقعي: أين تُرسم الحدود؟

 يبدأ التساؤل من مُشاهدات يومية اعتادتها أعين من عايش التناقضات: ماهي طبيعة تلك الحياة؟ ما السر وراء انقضاء الأحداث بهذا الشكل؟ هل تسير الأحداث وفق خطة منضبطة؟ أم أنها لا تنفك تحدث حتى تُحِدث هي الأخرى المزيد من الأحداث؟  اعتاد نور رؤية تلك التناقضات يوماً بعد يوم، فقد أخذ ذهنه يتشرّب ويفسّر أحداث عالمه من خلال منظارين مختلفين لكل منهما معيار خاص في رؤية الأحداث. أحد المنظارين اعتاد تفسير الأحداث انطلاقاً من فرضية أن هناك خطة موضوعة بدقة وعناية لضبط الأحداث.  والآخر اعتاد تفسيرها على أنها نتيجة لبعضها البعض، فعندما يتعرض المرء لحادثة سير، لا يوجد خطة لذلك، تكون العوامل هي مسببات تلك النتيجة: كأن يكون المرء شارد الذهن بسبب خلاف شخصي، وأن يكون السائق مشغول بتفقد مؤشر الوقود، وأن تكون حرارة الجو قد تسببت في بطء حركة المكابح، فكل هذه العوامل مجتمعة أدت إلى حادث السير، وليست الخطة الأوليّة.  لم يكن يعي نور ماهية المنظارين بعد، بل لم يكن يعي ما يعنيه أن يكون للمرء معيار في المقام الأول! لكنه بدأ يلحظ مشاهد حياتية تلفت انتباهه إلى الفرق بينهما. كان نور وأبناء جيله معتادين ع...

سبر أغوار العقل البشري - نظرية العقل كصفحة الفارغة لچون لوك

نستكمل اليوم رحلة فلسفية أخرى والتي هي بمثابة مغامرة جريئة! منذ فترة قريبة، كنا نستكشف فكرة المعرفة الفطرية، التي أذهلت الفلاسفة العباقرة ذوي الأفكار الثورية. سابقًا، تعرضنا بشيء من التفصيل المبسّط لمفكرين عظماء مثل إيمانويل كانط . وهو من شاكلة المفكرين المثاليين الذين اعتقدوا أنّ عقولنا تأتي إلى العالم مزوّدة بمبادئ أولى عن المفاهيم التي نعاصرها في عالمنا.، والتي تُدعى بالمعرفة الفطرية. ( رابط الفيديو الذي يتحدث عن نظرة إيمانويل كانط للمعرفة الفطرية ) . الآن سنغير المسار قليلًا. وسنتجه إلى الفريق المقابل للفلاسفة المثاليين، وعلى رأس هذا الفريق هناك "چ ون لوك " وهو مرشدنا في مهمة اليوم الجريئة. إنه بمثابة المحقق الجاد في عالم الأفكار. لوك ، الفيلسوف والطبيب الشهير، يتحدى فكرة المعرفة الفطرية، ويقول أن عقولنا تكون عبارة عن ألواح فارغة عندما نولد، دون أي معرفة فطرية. في هذه المقالة، سوف ننظر عن كثب إلى فكرة المعرفة الفطرية ولكن من زاوية مختلفة، التي يمكننا أن نسميها بزاوية الفلسفة " الماديّة ". يقول لوك إننا لا ندخل إلى العالم بأفكار مُدمجة بشكل فطري، بل نتعلم الأشيا...

So what's Agile UX, Design Thinking, and the all other lean stuff?

Agile & Lean Startup: What was the problem with Agile? Agile was a reaction to the fact that we couldn’t produce software effectively and efficiently. The industry had some hard time addressing the problems with what we called “The waterfall process”. The problem was clearly that the process of building and producing software was difficult and tedious, and moreover, not successful. And how did we addressed it mainly in Agile? It was simple approach: Work iteratively. Shorten the feedback cycle. Evaluate and repeat.  And it was a success! Thanks to Agile, the software delivery process has been enhanced, more projects were able to deliver software to market successfully and in more disciplined way. So? We discovered later that even with successful delivery, more and more software aren’t being used as imagined. We produced and delivered a lot of software, but the users never used it as imagined -or never used it at all. That was a clear indication for people in...